Noosa en de kano trip door de Everglades - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laura en Tim - WaarBenJij.nu Noosa en de kano trip door de Everglades - Reisverslag uit Noosa Heads, Australië van Laura en Tim - WaarBenJij.nu

Noosa en de kano trip door de Everglades

Blijf op de hoogte en volg Laura en Tim

17 December 2014 | Australië, Noosa Heads

Allereerst willen wij jullie bedanken voor de leuke reacties die jullie op onze blogs hebben gegeven in de afgelopen twee maanden. Dat doet ons goed.

Na ons prachtige avontuur op Fraser Island gingen we door naar onze volgende bestemming: Noosa. Noosa is een wat grotere stad dat tegen het natuurgebied de Everglades aan ligt. Dat is ook de plek waar onze volgende trip naartoe zou gaan.

Voor de trip hadden we aantal dagen die we in Noosa door konden brengen. We hadden voor één keer een wat luxere accommodatie in een hotel. Even geen andere mensen op de kamer en niks te hoeven delen. De hotelkamer waardeerde we dan wel extra veel, vooral ook omdat we elke avond uitzicht hadden op de zon die onder ging in een meer. Dat was genieten.
In de dagen die we in Noosa hebben doorgebracht hebben we vooral het een en ander geregeld voor de weken die zouden volgen en wat rondgelopen door de stad. Er was niet veel bijzonders te doen op een mooie wandeling langs de kust en door de bossen na. Tijdens die wandeling hadden we prachtig uitzicht op de mooie blauwe zee waar we ineens ook een grote groep dolfijnen zagen zwemmen! Ze zwommen vlak langs de kust en kwamen regelmatig met de vinnen omhoog waardoor we ze heel goed konden zien. Zo bijzonder om ze in het wild te zien, veel mooier dan in een Dolfinarium of een SeaLife. Het is leuk dat je tijdens zo’n wandeling ook grote Lizzards rond ziet lopen en allerlei mooie vogelgeluiden hoort en bijzondere vogels ziet zoals papegaaien. Even wat anders dan de wilde huismus.

De dag erna begon dan onze Self-guide kanotrip naar de Everglades. Met een grotere boot werden we eerst dieper de Everglades ingevaren om vervolgens de kano’s te verzamelen. We waren in totaal met zijn zevenen (een Schots stel, twee Duitse meisjes, een Fransman en wij zelf). Nadat we met onze spullen, die in waterdichte barrels zaten, veilig in de kano zaten begon dan het avontuur. Die dag moesten we 6 km kanoën om bij onze overnachtingsplek te komen. We kregen een kaart mee met instructies hoe we moesten kanoën en wat voor activiteiten we de dagen erna hadden. We kanoënde door mooie natuur en door water dat zo zwart was dat het soms op een spiegel leek. We zagen de mooie natuur en de kano’s weerspiegelen in het water. Na flink peddelen eenmaal aangekomen op de camping waar we twee nachten zouden verblijven. Er stond voor ons een tent klaar en eten en drinken voor de dagen die we daar door zouden brengen met de benodigde materialen om het klaar te maken. De enige faciliteiten die er verder waren, waren toiletten. Geen lampen, geen animatieteams en vooral geen douches. Later met de groep wat rondgelopen in de omgeving door de natuur waarbij het altijd opletten blijft of je geen giftige slangen tegenkomt. Daarna nog gekookt voordat het donker werd en we niets meer zouden zien. Lekker gegeten en toen werd het donker… De twee Duitse meisjes waren al vrij snel de tent ingegaan omdat ze het maar niks vonden dat ze niet konden zien of ze aangevallen zouden worden door enge en giftige beesten. De rest bleef nog wat langer zitten totdat er een kikker bij ons op tafel kwam zitten die zo’n felle kleur had dat het giftig leek te zijn. Toen was het bedtijd.

De volgende dag werd een inspannende dag. We gingen 6 km dieper de Everglades in met de kano om aan te meren bij de start van een 12 km return wandeling naar een Sandpatch. Het was een hete dag en de opwaartse wandeling heen was dus best pittig. Eenmaal aangekomen was het de wandeling wel waard. Een hele grote zandvlakte met heuvels (mooier dan de Drunense Duinen) waarbij we prachtig uitzicht hadden over de Everglades. Daar een tijdje rondgelopen en genoten om vervolgens weer 6 km naar beneden te lopen en ook weer 6 km terug te peddelen naar onze kampeerplek. Eenmaal aangekomen waren we kapot en wilde we het liefst douchen. Maar die waren er niet dus dan maar het water in! Wel heel snel er weer uit omdat er ook slangen en Bull Sharks in rond kunnen zwemmen. Allemaal overleefd. Vervolgens weer gekookt voordat het donker werd en deze avond gingen we al vrij snel met zijn allen de tent in om niet bang te hoeven zijn voor enge beesten. Wat een helden.. We hebben gezellig gekaart met een glaasje wijn erbij.

De ochtend erna vroeg op om weer 6 km terug te peddelen naar de plek waar we weer opgehaald zouden worden met de boot die ons weer naar de bewoonde wereld zou brengen. Toen we net op weg waren, vond de Fransman het leuk om van zijn kano de kano van het Schotse stel in te springen. Dat ging natuurlijk mis en ze klapten om. Gelukkig waren we nog dicht bij een aanlegvlonder. Het was alleen wel vervelend dat de waterdichte barrels niet zo waterdicht bleken te zijn. Achteraf is het gelukkig meegevallen met de spullen.
Eenmaal aangekomen op het eindpunt waren we moe maar voldaan. Nou horen wij jullie denken een stel in een kano boot heeft vast voor veel ruzies gezorgd. Maar we waren een hartstikke goed team. Het was een leuke trip!

Na heerlijk geslapen te hebben in een goed en warm bed gingen we de ochtend erna alweer met de Greyhound bus door naar Brisbane. Tussendoor hebben we een stop gemaakt in de Australian Zoo van Steve Irwin (de bekende, helaas overleden Australische Crocodille Hunter). Daar hebben we de hele dag rondgebracht. Het was een mooie en redelijk grote Zoo met veel dieren zoals: slangen, tijgers, casuarissen (gevaarlijke grote vogels), schildpadden, wombats, krokodillen, allerlei soorten vogels, otters, dingo’s, koala’s (heel veel koala’s) en nog veel meer. Ook was er een wildlife show met veel van zojuist genoemde dieren. Het was ook heel leuk dat we kangoeroes uit onze handen konden laten eten en ze gewoon konden aaien. Het waren maar kleine kangoeroes. Na deze leuke dag gingen we met de bus door naar Brisbane.

• 17 December 2014 - 10:27

Syl En Netty:

Hoi genieters!

Wat een prachtige avonturen beleven jullie daar toch! Het is altijd een beetje feest om er lekker voor te gaan zitten en jullie zo te volgen!
    Zoveel al gezien en nog veel maanden in het vooruitzicht!
    Geniet heerlijk verder en wij kijken alweer uit naar jullie volgende blog!
    Heel veel liefs van ons, Netty en Syl

• 17 December 2014 - 15:08

Q:

Wat een heerlijke verhalen! Veel plezier in Brisbane en alvast fijne kerst vanuit regenachtig Schiphol-Rijk!
    Groetjes, Q

• 17 December 2014 - 19:28

Rob:

Ha Laura en Tim,

Wat een avonturen weer. Ik val in herhaling als ik zeg dat ik geniet als ik jullie blogs lees. Het lijkt wel 1 enorme dierentuin waar jullie je in bewegen. Wat een beesten hebben jullie al gezien!! Veel plezier met het vervolg van jullie reis.

groetjes Rob

• 21 December 2014 - 16:57

Marie-Jose:

Mooi verhaal weer. Wel spannend als er elk moment een gevaarlijke slang of kikker voor de dag kan komen. Dat je dan niet helemaal rustig zit kan ik me iets bij voorstellen. Op naar jullie volgende blog!