Brisbane & Byron Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura en Tim - WaarBenJij.nu Brisbane & Byron Bay - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Laura en Tim - WaarBenJij.nu

Brisbane & Byron Bay

Blijf op de hoogte en volg Laura en Tim

18 December 2014 | Australië, Brisbane

Ja inderdaad alweer een verhaal! We hebben nog wat in te halen dus er zullen nu wat meer blogs snel achter elkaar komen aangezien we nu wat meer tijd hebben om ze te schrijven. .

Nadat we de dierentuin hadden bezocht gingen we met de bus door naar Brisbane. Een grote stad met hoge gebouwen waar we 4 nachten zouden verblijven. Het ligt ongeveer halverwege de oostkust van Australië.

Het was toch wel even wennen om in een grote stad te zijn na al die kleine plaatsjes. Maar we vonden Brisbane eigenlijk al direct een leuke en vooral relaxte stad. De stad wordt gescheiden door de rivier de Brisbane waardoor er een North- en een Southbank is. In de Northbank staan vooral de grote gebouwen en vindt het stadsleven plaats terwijl je in de Southbank een Lagoon (zwembad) hebt waar je lekker aan kunt liggen met uitzicht over de stad.
De eerste avond zijn we over de Southbank gaan lopen. De hoge gebouwen aan de overkant van de rivier waren erg mooi verlicht met kleuren die steeds veranderde. Dit werd gedaan i.v.m. de G20 die een paar dagen later in Brisbane gehouden zou worden en waarbij Obama ook zou komen.

De volgende dag zijn we naar het Queensland museum gegaan. Dit was een gratis museum dat ging over de geschiedenis van Queensland (staat van Australië) maar ook over de dieren die nu in Australië leven. Er was veel te lezen en te zien en we hebben ons daar een aantal uur goed vermaakt. Nog wat door Brisbane gelopen en de avond op een balkonnetje doorgebracht met uitzicht over de verlichtte stad.

De ochtend erna gingen we met de, veel te dure, bus naar de Botanic Gardens wat net buiten de stad lag. Dit was een groot terrein met allerlei verschillende soorten tuinen zoals een regenwoud, japanse tuinen, een bamboebos en meer. Het was een mooie plek om rond te lopen met genoeg schaduw waar we af en toe wat bij konden komen van de warmte. Vlakbij deze tuinen is ook een uitzichtpunt over de stad waar we nog wel even met de bus heen moesten i.v.m. de steile helling. Het uitzicht was heel mooi! We konden ver kijken en dan zie je pas echt hoe groot een stad is. Daar genoten van een ijsje (Het legendarische Golden Gay Time ijsje) en toen met de bus weer terug door leuke heuvelweggetjes en een mooie omgeving. In de avond nog naar een aantal Engelsen geweest die we al eerder tijdens onze reis hadden ontmoet. Dat was gezellig.

Vandaag was het de start van de G20 in Brisbane dus er cirkelden helikopters in de lucht en er was veel politie op straat. Leuk om dat een keer van zo dichtbij mee te maken. Deze dag zijn we naar een mooi park in de stad geweest. Er liepen hier veel lizzards rond en zodra we een stukje brood gooiden kwamen er ineens een stuk of 12 van die lelijkerds van alle kanten aangerend. Grappig gezicht was dat. Daarna moesten we toch echt wel even afkoelen aangezien het een hele warme dag was (35 graden) dus gingen we naar het Lagoon. Een hele fijne plek was dat waar we lekker konden ontspannen en een duik hadden genomen.

Voordat we het wisten, was onze tijd in Brisbane alweer om en gingen we met de Greyhound bus weer verder naar Byron Bay. Dit is een vakantieplaats waar veel hippies en toeristen rondlopen wat het een gezellig plaatsje maakt. Bij aankomst hebben we vrijwel meteen fietsen geleend en zijn we de plek gaan verkennen. Daarbij zagen we o.a. dat de zee goede golven had om weer een keer op te gaan surfen.
Dat hebben we de volgende dag ook meteen weer geprobeerd. Het blijft erg lastig maar we worden er stiekem al wel een beetje beter in. Laura heeft er wel twee flinke blauwe plekken aan overgehouden maar desondanks was het wel weer leuk! Er waren flinke golven. In de avond zijn we met een gezellige groep naar een leuke kroeg geweest.

De dag erna weer fietsen geleend (we missen het fietsen in Nederland af en toe wel) en naar het startpunt gefietst van een wandeling naar de vuurtoren van Byron Bay. Deze vuurtoren staat op de rand van een klif wat een erg mooi beeld geeft. Het was een mooie wandeling langs de hele blauwe zee met ruige rotsen. Eenmaal bij de vuurtoren kregen we een rondleiding naar boven waar we een erg mooi uitzicht hadden over Byron Bay en de zee. Het was mooi dat we vanaf dat punt weer een grote groep dolfijnen zagen zwemmen die op dat moment ook aan het jagen waren. Ze zwommen erg snel.

Toen was alweer de laatste dag aangebroken in Byron Bay. De tijd vliegt voorbij helaas. Maar we hadden nog een hele dag te gaan dus zijn we weer lekker naar het strand gegaan om te surfen en zijn we ook weer wat beter geworden. We vonden Byron Bay een hele fijne en relaxte plek om tijd door te brengen. Om 21.00u in de avond hadden we een 13 uur durende nachtbus die ons naar Sydney zou brengen!

• 18 December 2014 - 22:59

Rob:

Klinkt dit keer allemaal heel relaxed. Als jullie zo doorgaan, komen jullie als gevorderde surfers terug.

• 21 December 2014 - 17:02

Marie-Jose:

Bedankt voor jullie verhaal. Blijf vooral schrijven, het verveelt nooit.

• 24 December 2014 - 01:46

Willem En Mariëtte:

Hallo Laura en Tim

Ook wij hebben genoten van jullie verhalen en avonturen. Fantastisch. Wat een ervaring voor jullie.
    We zouden zo mee willen doen.
    Wij wensen jullie nog veel plezier met het vervolg van jullie tocht, fijne feestdagen daar in het verre Australië en alvast een gezond en goed 2015.

We kijken uit naar jullie volgend relaas.